LegalLoyd

Juridische documenten zijn nogal vaak standaardwerk. En dat begrijpt het Amsterdamse Legalloyd maar al te goed. Zij bieden ondernemers de mogelijkheid om bij hun een abonnement af te sluiten en krijgen hiervoor toegang tot een schat aan juridische documenten en advies. Handig, snel en voordelig. Wij spraken met eigenaar Sjors Dobbelaar over de unieke cultuur bij Legalloyd.

Kun je kort iets meer vertellen over Legalloyd? Wat jullie doen, drijfveren erachter, doelen voor de toekomst?

Ons doel is om het recht toegankelijk te maken voor ondernemers. Met onze slimme tools en software bieden we hoogwaardige juridische dienstverlening die toch niet duur is. Onze drijfveer is om de juridische industrie te onttoveren en tegelijkertijd te moderniseren. Advocaten en juristen werken al tientallen jaren vrijwel hetzelfde.

Wat zijn de belangrijkste normen & waarden van jullie bedrijf? En hoe zie je dit op de werkvloer terug? 

Laat ik het zo zeggen, wij zijn allemaal mensen die vooruit willen kijken en bestaande praktijken willen verbeteren. Wij zijn in de kern een softwarebedrijf. We willen dus onze kennis delen en werken volgens het principe xn, dat wil zeggen dat elk stuk informatie voor al onze klanten toegankelijk wordt. Op die manier verkopen we nooit twee keer hetzelfde advies. Iedereen binnen Legalloyd moet een oprechte interesse in de klant en de business hebben. Alleen als we de problemen van onze klanten begrijpen, kunnen we ook echte oplossingen bieden.

Wat voor tradities en gewoontes zijn er in de loop der tijd ingeslopen?

We bestaan nog te kort voor echte tradities, maar dankzij onze klanten uit de horecahoek zijn onze evenementen altijd dik voor elkaar 😉

Hoe hebben jullie je laatste bedrijfssucces gevierd?

Het laatste grote succes was van een paar weken terug! Ik kan er nog niet te veel over vertellen, maar we hebben het gevierd met een diner en een goede fles wijn.

Hoe is het om te werken binnen Legalloyd? Kun je een omschrijving geven van een typische werkdag?

We zitten in een groeifase, elke dag willen we daarom een paar nieuwe klanten binnenhalen! Dat lukt heel aardig. Verder zijn we een breed team met veel verschillende disciplines, juridisch, marketing, development, sales. Dus ieders dag ziet er ander uit.

Wat is het tofste wat jij tot nu toe hebt mogen doen?

Ondernemen is het mooiste – en meest frustrerende – wat er is. Dat maakt het zo verslavend. Het mooiste vind ik om als het ware in de huid van de klant te kruipen en te kijken wat er beter kan. Het gaat allemaal om details, details, details.

Hoe zou je je collega’s omschrijven?

Professioneel, gedreven, visionair.

Waar letten jullie op bij het aannemen van nieuwe mensen?

Pienterheid, servicegericht (we merken dat horecaervaring het goed doet bij ons) en interesse in robotisering en recht.

Kun je de 3 grootste verschillen benoemen die volgens jou aanwezig zijn tussen startups en corporates?

Dit plaatje zegt denk ik alles. Die Hell Yeah’s zijn priceless en zorgen voor een geweldig plezier en voldoening in het werk.

Ondernemersleven

Wat is de grootste uitdaging voor iedere startup?

  1. Een minuscule niche markt claimen; dit is heel moeilijk, omdat iedereen de wereld wil veroveren. Maar het is veel efficiënter om heel klein te beginnen.
  2. Klanten (of gebruikers) vinden in een vroeg stadium, zelf als de ondernemer het product nog niet als “af” ziet.
  3. Goede developers aan je binden.

Dit interview is onderdeel van StartupRadar, een initiatief van Brixer. Op www.startupradar.nl kan je er binnen 3 minuten achter komen of werken bij een startup iets voor jou is.